Friday, December 28, 2012

Redhakanlah Hati Ini

 Assalamualaikum..
dengan lafaz bismillahirahmanirahim dengan nama allah yang maha pengasih lagi maha penyayang..
dan selawat dan salam kepada junjungan kita nabi Muhammad s.a.w serta kepada sahabat dan keluarga baginda.

Ujian allah bertandang pada hati ini..Ya ALLAH sesunguhnya engkau yang maha mengetahui apa yang tersirat di sebalik sekeping hatiku ini..




Ya allah sesunguhnya Engkau jua lah tempat ku meminta kerana ku mengetahui Engkau adalah sebaik baik sandaranku..

Ya allah..ku yakin ini adalah takdir terbaik untukku..Namun KAU kuatkanlah hatiku untuk terus bertahan menghadapinya..Sungguh hatiku rapuh YA ALLAH...

Ya allah, tiada kudratku melawan takdirMu..ssunguhnya aku yakin pertemuan yang kau kirimkan ..perpisahan yang kau titipkan adalah satu takdir terbaik untukKU mengenal CINTAMU..

Ya ALLAH, kupohon padaMU kau luputkan dia di hatiku, dan kau isikanlah kekosongan dihati ini sepenuhnya dengan CINTA kepadaMU dan KEKASIHmu Rasululllah SAW

Sunggh ak yakin ya ALLAH ada hikmah yang tersembunyi disebalik rasa ini..

Kuatkan hatiku YA ALLAH..melepaskan Ia pergi..pergi untuk insan yang kau  takdirkan terbaik untuk dirinya..ku pohon YA ALLAH

"engkau pimpinlah dia ke jalan yang engkau redhai..ke jalan menuju cahayamu..tautkanlah hatinya dengan hatimu..penuhilah hatinya dengan CintaMU..agar dia juga mampu memimpin insan lain ke jalanmu..dan metautkan hati insan tersebut dengan CintaMU...sekalipun insan itu bukan diriku.."

Di segenap hatiku..ak redha YA ALLAH..walaupun ia pahit kerana ak lebih rela pahit sakit rasa ini daripada PAhit kehilangan CIntaMu menerangi hidupku..

dan kupohon ya ALLAH kuatkan hatiku memamdam ia dari memori hidupku...

Ya allah, engkau ampunilah diriku yang menyalahi fitrahi kurniamu..sesungguh ak insan yang berdosa kerana telah mengotorkan FITRAH CINTA KURNIAANMU...engkau ampunilah dirku YA ALLAH..

kupohon yang YA ALLAH..kembalikanlah jiwa yang penuh kecintaan kepadaMU kepda kekasihiMu..

Engkau peliharalah hatiku agar tidak lagi merosakkan rasa "FITRAH KURNIAANMU" dengan bisikan bisikan halus syaitan yang dilaknatmu..

YA ALLAH kau kuatkan Hatiku..untuk memelihara Rasa "FITRAH KURNIAANMU" ini untuk ku beri kepda insan yang selayaknya suatu masa dan detiknya yang tepat suatu hari nanti..dan jika tiada kesempatan ku di dunia..Engkau izinkanlah rasa ini bertemu di SyurgAmu...sekiranya hamba ini layak ke sana...




dan..."Demi cinta Allah yang ku kejar, kuatkan hatiku untuk bertahan, berikan ku kecerdasan akal untuk sentiasa berfikir tentang kuasaMu, hulurkan pertolonganMu di saat-saat aku hampir tewas, sinarkan nur hidayahMu untuk aku terus di jalanMu. Ya Allah! Aku memohon keampunan kepadaMu.

moga doa ini menjadi kekuatanku


Ya Allah, lenyapkanlah dukacita kami, hilangkanlah kesedihan kami, dan halaulah keresahan dari jiwa kami..."

MENCINTAI..
BUKAN lah bagaimana kamu melupakan, melainkan bagaimana kamu MEMAAFKAN..
BUKAN lah bagaimana kamu mendengarkan, melainkan bagaimana kamu MENGERTI..
BUKAN lah bagaimana apa yang kamu lihat, melainkan apa yang kamu RASAKAN..
BUKAN lah bagaimana kamu melepaskan, melainkan bagaimana kamu BERTAHAN.. 
Lebih baik menunggu orang yang tepat, karena hidup ini terlalu singkat untuk dibuang hanya dengan ‘seseorang’...

"Jika benar kamu sygkan dia..maka lepaskannya..jika dia kembali padamu..maka dia adalah milikmu..jika tidak..dia bukan milikmu..♥"

"Tuhan memberi kita dua kaki untuk berjalan, dua tangan untuk memegang, dua telinga untuk mendengar dan dua mata untuk melihat. Tetapi mengapa Tuhan hanya menganugerahkan sekeping hati pada kita? Kerana Tuhan telah memberikan sekeping lagi hati pada seseorang untuk kita mencarinya iaitu ‘hati si Dia’..."

"si Dia yang ALLAH ukirkan namanya
di Lut MahfuzNYA
ketika kita berusia 40hari di kandungan UMMI"

‎"Kadangkala perkara tercantik dan terbaik di dunia tidak boleh dilihat, dipegang. Namun begitu… ia boleh dirasai dalam hati..."



No comments:

Post a Comment