Friday, November 16, 2012

5 hr 4mlm " kampung batu melintang


Dengan nama ALLAH yang Maha PemuraH lagi Maha Penyayangg.Selawat dan salam kepada kekasih yang dirindui, Nabi Muhammad s.a.w. dan kaum kerabat Baginda::..

Assalamualaikum, teman teman kerinduan hati, moga kalian dalam lindungan Yang Maha Pengasih ILAHI
Cuti cuti dan cuti datang lagi. Apa lagi persiapan balik kampung la. Bukan apa cuti nie, ana sudah lama tak menjengah ke kampung halaman ibu kedua ana( alhamdulillah ada 2 uMMI). lagipun, nak diikutkan sudah banyak kali panggilan dari sana meminta ana pulang ke kampung.(maklumlah anak kesayangan heheheh). Mana tidaknya, dalam tempoh sebulan shaja dah lebih 3 4 kali ibu telefon bertanyakan waktu cuti dah sampai ke belum..hmmm nak tak nak..ana perlu baliklah ke  "Kampung Batu melintang Jeli"..Boleh juga lepaskan kerinduan pada ABAH ana.
walaupun tak lama cuti dihabiskan di kampung.(5hati 4 mlm), tapi alhamdulillah angin kampung tetap terasa.
sebenarnya, kampung ini merupakan kampung asal mak tiri ana (yang ana biasakan memanggilnya IBU). Berada di kampung halaman ibu, pada permulaannya agak  tidak selesa tapi lama lama sebati jua :)
5 hari 4 mlm berkampung di sana, seribu kenangan terlukis dalam "coretan kenangan ana"..tapi paling banyak la kan adalah Makan ..hihihi. Sepanjang cuti ana , abah sedikit sibuk dengan kerja , jadi nak bersiar siar 2 tak dapat la sangat. (maklumlah abah kurang benarkan ana dan ibu keluar bersiar siar tanpanya
adik lelaki ana bersama bdak comel amalina


so, nak dijadikan cerita, kerja ana hari ialah MAKAN dan jadi BABYSITTER adik adik ana yang tersangatlah nakal dan xboleh duk diam. walaupun dah berpengalaman jaga kanak kanak( maklumlah kak long) tapi adik adik ana sebelah abah ini, diorang punya nakal cukup menguji kesabaran ana.

tiga saudara


ana terfikir walaupun semua dunia kanak kanak adalah sama..namun permikiran mereka tetap sukar dibaca..terdetik juga perkara ni " xcukup layak lagi bergelar Ibu" masih banyak ilmu
yang  perlu dicari :)

Semua yang terukir sepanjang 5hr 4mlm di kmpung batu melintang jeli.. menjadi coretan kenangan ana.
Yang baik ana jadikan ikutan, yang buruk jadikan teladan.
coretan kenangan 5hari 4mlm



abah bersama adam dan ria

jom makan makan time ^^


No comments:

Post a Comment