Tuesday, September 3, 2013

Aku yang BerDosa

Assalamualaikum..
dengan lafaz bismillahirahmanirahim dengan nama allah yang maha pengasih lagi maha penyayang..dan selawat dan salam kepada junjungan kita nabi Muhammad s.a.w serta kepada sahabat dan keluarga baginda.

dah lama x update bog, nak buka pon dah lupa password. Sibuk di rumah mengalahkan surirumah yang bisnes, Allahu rabhi, lekakah aku dalam dunia pinjamanMu, sehingga melupakan CintaMu padaku, sedangkan nikmatMu terus menerus akan merasainya

allah, aku hambaMu yang Berdosa

Dosa, 
aku tenggelam bersama dengan bisikan nafsu yang membawaku ke dunia yang asyik. Akulah manusia yang penuh dengan dosa. Terpaut dengan makanan nafsu yang didalangi syaitan. Terpedaya dengan nafsu sendiri, beribadah dengan penuh kesyirikan. Aku manusia yang jahil dan bodoh. Aku hanyut dengan bisikan halus yang menyelubungi hati. Selamatkanlah jiwaku dan jasadku Ya Allah Ya Rasulullah daripada bisikan itu yang seringkali menambahkan kehitaman dalam kesucian rohani. Aku sangat lemah dan tidak berdaya melihat kesombongan yang penuh dosa merajai diri.

Ya Allah, 
tiada ungkapan yang bisa aku terjemahkan melainkan keampunan yang tulus dari hati ini. Aku telah banyak menipu diri sendiri, seringkali terpedaya dalam perbuatan yang tidak diketahui Engkau meredhainya ataupun sebaliknya. Aku sedar Ya Allah, aku hanyalah manusia yang seringkali lalai dan lupa akan JalanMu yang lurus. Namun apakan daya, iman yang tertitip dalam rohani ini tidak dapat mengatasi bisikan nafsu yang menguasai diri. Usai dalam gundah memikirkan kesilapan dan kejahilan lalu. Aku terpaku dalam perjalanan ini. Akulah hambaMua yang menjadi perosak di atas muka bumi. Aku tidak mengerti Ya Allah mengapa aku terlalu sukar untuk menitiskan air mata atas dosa-dosaku yang lalu. Adakah tiada sinar dalam taubatku Ya Allah?

Aku khuatir Ya Allah.. 
Aku bimbang aku mengadapmu dalam keadaan yang Engkau murkai. Aku gelisah dalam raut wajah yang tenang. Aku tenang dalam keadaan hati yang berkecamuk. Hati aku berkecamuk dengan dosa-dosa lalu. Dosa lalu yang terus membelenggu.. Aku seakan hanyut dengan bisikan nafsu.. Nafsu yang menterjemah kehendak diri.. akhirnya aku tenggelam dalam lautan dosa yang sukar diampuni.. Syaitan tertawa melihatku yang seringkali menuruti.. segala nafsu yang dibisikan di hati, tatkala akal lemah pertimbangan, iman terjunam jauh tenggelam..Jangan biarkan aku terus tenggelam Ya Allah Ya Rasulullah.. 
Hanya bimbingan dariMu kupanjatkan..

Ya Allah Ya Rasulullah, 
hanya cinta dan kasih kepadaMU yang sekelumit ini menjadi penawar dikala aku termenung sendirian. Kupanjatkan doa agar aku diberikan hidayah dan petunjuk agar terus istiqamah dalam melaksanakan perintahMu dengan penuh ikhlas dan tawaduk. Ampunilah dosa-dosaku Ya Allah. Ampunilah dosa hambamu yang hina ini Ya Allah.. 
Jangan palingkan aku dari JalanMu yang benar..



 Ya ALLAH 
Ya Maha Pengasih lagi Maha Penyayang
kuserahkan Jiwa dan Raga Ini Hanya PadaMu, Ya Allah. Bimbinglah dan Bawalah Daku KepadaMu. Hambamu ini sangat jahil dan masih terpesona dengan nikmat dunia yang sementara. Ampunkanlah dosa-dosaku Ya Allah.


No comments:

Post a Comment