Saturday, September 29, 2012

Cinta Sampai SyurGa

Setiap orang pasti merasa nikmat CINTA .Namun ape itu CINTA yang sebenar???

Cinta itu berkuasa mampu mengubah segalanya menjadi manis dalam sekelip mata sahaja.Itulah fitrah kurniaan allah pada setiap hambanya untuk merasa selase, bahagia dan selamat apabila disamping insan yang mereka Cintai.


Namun, fitrahnya manusia Cinta itu hanya pada nafsu semata mata. Akal yang diberikan untuk berfikir tidak mampu melawani hawa nafsua yang sedang bergelora.Mengapa???


Jawapannya, ada pada satu tempat dimana, jika baik tempat itu maka baiklah isinya. Telah bersabda Nabi S.A.W: Sesugguhnya di dalam tubuh (manusia) ada seketul daging, jika baik daging itu maka baiklah seluruh tubuhnya, daan jika rosak daging itu maka rosaklah seluuh tubuhnya dan ketahuilah bahawa dialah HATI.

( Riwayat Bukhari dan Muslim )    

Hati yang baik inilah yang dipenuhi cahaya keimanan yang sebenar mampu membeli sebuah CINTA, Yang hanya pada landaskan pada agama menjadi utama Dan apabila ia kecewa pada sesuatu kejadian pasti hanya sedih itu seketika cuma. Kerana Apa??? Kerana yakinnya HATI ini bahawa kita manusia biasa, hamba ALLAH semata mata hanya mampu menerima CINTA pemberian yang ESA.





Cinta Itu Milik ALLAH

jika kita mahukan IA

CARILAH & RASAILAH CINTA YA RABHI

Yang benar-benar Nikmat Itu tidak terbandingnya dengan CINTA MANUSIA

No comments:

Post a Comment